köpvillkor

1.● Företaget WebBrezer@gmail.com (8608254952) har sitt säte i HUDIKSVALL. 
 ● Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till
 WebBrezer@gmail.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av
 oss inom kort.
 2. Beställning
 ● När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I
 bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och
 leveransadress.
 ● Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till
WebBrezer@gmail.com.
 3. Leverans
 ● normala leveranstider är 5-12 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på
 helger skickas tidigast på måndagen efter.
 ● På grund av hög belastning hos postleverantör kan det hända att förseningar
 uppkommer. Vi ber er därför att ha överseende för detta då det inte är något vi
 kan påverka.
 ● Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om
 längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress:
 WebBrezer@gmail.com.
 ● Notera att det kan tillkomma ytterligare tull & momsavgift då du som kund är
 privatimportör av produkten du beställer.
 4. Ångerrätt
 ● Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars
 ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
 5 Vid nyttjande av din ångerrätt:
● Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss
 WebBrezer@gmail.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress,
 e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå
 klart och tydligt.
 ● Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet
 returnera produkterna till oss.
 ● Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna
 bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
 ● På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa
 motsvarande värde minskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid
 använd eller skadad produkt.
 5.1 Ångerrätten gäller inte vid:
 ● Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats)
 och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
 ● Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där
 förseglingen har brutits av dig.
 ● Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig
 personlig prägel efter dina önskemål.
 ● Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten
 påbörjas utan ångerrätt.
 ● Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
 ● Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
 För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
 6. Reklamation och klagomål
 ● Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå
 vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med
 gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
 ● Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt
 vara.
 ● Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
 6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
● Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till WebBrezer@gmail.com där du
 anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av
 felet.
 ● Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt,
 återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande
 konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
 ● Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte
 är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid
 reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
 7. Ansvarsbegränsning
 ● Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av
 produkten.
 ● Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför
 företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis
 vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven
 leverans från leverantör.
 ● Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på
 produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra
 faktorer utanför vår kontroll.
 8. Produktinformation
 ● Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning
 av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta
 utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm,
 fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera
 produkterna så korrekt som möjligt.
 9. Information om Cookies
 ● Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i
 integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien
 är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten
 textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge
 tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den
 automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och
 telestyrelsens hemsida.
 10.Personuppgifter
 ● Genom att handla hos WebBrezer@gmail.com accepterar du vår dataskyddspolicy och
 vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet
och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning.
 Vi säljer eller vidare ger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
 ● WebBrezer@gmail.com Bär ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat
 till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera
 din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller
 kampanjerbjudanden- för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina
 individuella behov.
 ● Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med
 dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
 ● 10.1Vad är en personuppgift?
 En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en
 fysisk person.
 ● 10.2Vilka uppgifter lagrar vi?
 För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order
 (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer,
 e-postadress, ip-adress och köphistorik.
 ● Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina
 uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en
 rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
 ● 10.3Rättslig grund
 I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet
 med dig.
 Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
 ● 10.4Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
 10.4.1 Betalleverantör
 ● Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som
 lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer
 du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören.
 Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna
 mot bedrägeri.
 De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
 ● 10.4.2 Fraktbolag
 För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela
 med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är
 förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller
 mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
 De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.
● 10.4.3 Nyhetsbrev
 Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och
 e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig
 uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
 Vi använder Klaviyo för utskick av nyhetsbrev.
 ● 10.5Rätten till tillgång
 Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag
 levereras elektroniskt i ett läsbart format.
 ● 10.6Rätt till rättelse
 Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera
 information som är bristfällig.
 ● 10.7Rätten att bli glömd
 Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få
 undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi
 måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
 ● 10.8Ansvarig för dataskydd
 WebBrezer@gmail.com är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i
 webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
 ● 10.9Såskyddar vi dina personuppgifter
 Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs
 hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information
 som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
 11. Ändringar till de Allmänna Villkoren
 ● Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar
 av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren
 anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
 12.Tvist och lagval
 ● I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och
 kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se
 arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål
 online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se
 http://ec.europa.eu/consumers/odr
 ● Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
 ● Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas
 i enlighet med svensk rätt och lag